Meta odhaľuje phishingové aplikácie, Apple si posvietil na NTF-čka, IBM rozširuje NLP knižnicu.
Meta bojuje s únikom dát cez podvodné aplikácie
Spoločnosť Meta tvrdí, že tento rok odhalila viac ako 400 phishingových aplikácií. Slúžili na získanie loginu do Facebooku. Plán spoločnosti je postupne upozorňovať na tento únik dát zasiahnutých používateľov, údajne až milión. Podľa informácií boli predmetné aplikácie voľne dostupné v App Store aj Google Play.
Hoci proklamovaný záujem o bezpečie používateľských dát môže pôsobiť pozitívne, Facebook, teraz už Meta, je kvôli nim dlhodobo v hľadáčiku médií. Kauzy s predajom dát už odzneli, no update iOS upravujúci zásady bezpečnosti a súkromia je stále aktuálny. Podľa vyhlásenia samotnej Meta spôsobí úprava transparentného sledovania aktivity používateľov iOS pokles tržieb až o 10 miliárd dolárov za rok 2022. Samozrejme, teraz je už jasné, že za poklesom bude stáť omnoho viac výkyvov v spoločnosti. Investícia do Metaverse sa ukazuje ako neistá, čo zapríčinilo aj masívne prepúšťanie zamestnancov.
Odhaľovanie podvodných aplikácií a zabezpečenie používateľských dát však môže byť prvý krok k ozdraveniu a náprave reputácie. Viac sa dočítaš na Wired.
Pozícia
Forma
Home Office
Plat
Apple dáva stopku in-app platbám pomocou zakúpených NFT-čiek
Apple má monetizáciu svojho App Store premyslenú a prípadné úniky príjmov adresuje relatívne rýchlo. Developeri musia pri využívaní obchodu aplikácií počítať s tým, že si Apple vezme svoju províziu – a to nie len za nákup aplikácie, ale aj za nákupy v aplikácii. Ešte donedávna bolo možné túto províziu obísť.
Stačilo, aby používateľ cez identifikačný prvok dokázal, že si zakúpil špecifické NFT. Developer aplikácie mohol získať 100 % profit z transakcie, keďže tá neprebehla v rámci App Store platformy. Apple sa však svojej 30 % provízie vzdať nechce, preto v update upravil podmienky in-app nákupov.
Viac sa dozvieš na webe Developer Tech News.
IBM rozširuje AI knižnice pre NLP
Natural language processing bude vďaka rozšíreným knižniciam od IBM pre firmy ešte dostupnejší. Do AI business rozhrania IBM Watson integruje spoločnosť 3 nové knižnice s rôznymi funkciami:
- Prvá knižnica pomáha rozpoznávať kontext pri spracovaní ľudskej reči. Zaujímavé sú jej možnosti identifikovania sentimentu, napríklad, či je zákazník spokojný.
- Druhá knižnica zjednoduší transkripciu hovorenej reči do textovej podoby.
- Tretia knižnica spracuje písaný text do prirodzene znejúceho audio záznamu.
Viac sa dočítaš na SD Times.